Magyar sikersztorik: Magyar biciklis futárcég Rómában

2019. December 10. Kedd - Judit

A weboldalad szövege Online vállalkozók figyelem! Az 5 legnagyobb hiba, amit weboldal készíttetésnél elkövethetsz.. Külföldi magyarok személyszállítás Drón vagy Quadcopter? Az új őrület!

A weboldalad szövege

Egy modern, leisztult webdesign nem elég a weboldaladra. A szöveg az, ami hozza a bevételt.

Online vállalkozók figyelem!

Online szolgáltatásod van? Egy különleges webshop tulajdonosa vagy? Szeretnéd bemutatni a terméked/szolgáltatásod? Ez most neked szól!

Az 5 legnagyobb hiba, amit weboldal készíttetésnél elkövethetsz..

Elérkeztél arra a pontra, hogy eldöntötted: fent akarsz lenni a neten...  

Külföldi magyarok személyszállítás

Akár ellenzed, akár megérted őket, a külföldön dolgozó magyarok száma növekszik. Nézzük, milyen jellegű vállalkozással tudsz segíteni azoknak, akik arra kényszerülnek, hogy...

Drón vagy Quadcopter? Az új őrület!

Ha olvasol híreket, nézel filmeket, bizonyosan észrevetted, hogy egyre gyakrabban hangzik el a „drone” (drón) kifejezés. Mit is jelent ez pontosan?  

Magyar biciklis futárcég Rómában

Magyar sikersztorik: Magyar biciklis futárcég Rómában

A Hajtás Pajtás mintájára néhány magyar exfutár létrehozta az első biciklis futárcéget Rómában. A hatás az itthonihoz hasonló: már nemcsak a polgármester jár biciklivel, de Giorgio Armani is a minden évben új mezben száguldozó futárok szolgáltatásait veszi igénybe. Az olaszoknak a pontosság is imponál, de előfordul, hogy odaadják a biciklis futárnak a lakáskulcsot is, hogy menjen be, és találja meg valahogy az otthon felejtett mobilt.


 

Ruff Roland Spanyolországban tengődött munka nélkül, amikor felhívtak a régi főnökei a Hajtás Pajtástól, hogy volna-e kedve Rómába menni, és ott beindítani egy biciklis futárcéget. „Konkrétan egy darab kiflire sem volt pénzem, ezért belementem. Az üzlettársaim adták a kezdőtőkét, én pedig a Hajtás Pajtásnál szerzett gyakorlatomat, ahol korábban vezető diszpécser voltam” – mondja Ruff. Az ötlet eredetileg egy huszonéves,

 

Rómában élő erdélyi srácé volt, aki felkereste a Hajtás Pajtást terveivel, majd amikor az egyik alapító, Geresi László éppen Toszkánában nyaralt, találkoztak, és úgy döntöttek, hogy a Hajtás Pajtás mintájára beindítják a vállalkozást, amelyben Ruffot bevéve hárman lesznek tulajdonosok.

 

Elsőre elég vadnak hangozhat egy biciklis futárcég indítása Rómában, ahol 120 bejegyzett robogós, furgonos hasonló profilú cég volt, amikor elindult az Eadessopedala (E adesso pedala, vagyis És most tekerj!), de Ruff pozitívan állt a dologhoz: „Úgy gondolom, hogy minden 100 ezer lakos fölötti városban van létjogosultsága egy biciklis futárcégnek.

 

” Az más kérdés, hogy Olaszországban ez akkor tényleg kuriózumnak számított. Az első olasz kerékpáros futárszolgálat a milánói UBM volt, de csupán három hónappal előztek meg bennünket – mondja a Rómában élő magyar vállalkozó.

 

 

Nemcsak a polgármester, kísérete is biciklire pattant

 

„A rómaiak eléggé nyitottak, érdeklődőek, megszólítanak az utcán, főleg ha feltűnő vagy az öltözködéseddel, hatalmas futárzsákkal a válladon. Egyszer egy idősebb ügyvéd úrral beszélgettem, aki azzal próbált bátorítani, hogy miután csinálunk egy kis pénzt, majd tudunk mi is venni robogókat, mint a komolyabb futárszolgálatok. Ez jól tükrözi azt a gondolkodásmódot, amiben lábat kellett vetnünk” – meséli Ruff.

 

A biciklihasználat népszerűvé válásával megjelent a konkurencia is, alakult egy másik biciklis futárszolgálat is, de azok két év után feladták. Most egy világcég, a DHL jelent meg két Bullittal, a Magyarországon a Hajtás Pajtás által forgalmazott dán professzionális teherbringával, de Ruff szerint ez rendben van: „a konkurencia egy egészséges dolog, nem hagy eltespedni egy pillanatra sem”.

 

Jelenleg körülbelül 10 állandó vállalati ügyfele van a római cégnek, akik napi szinten nagyobb számú megrendelést adnak le, emellett 50-80 közé tehető az alkalmi klienseik száma, akiknek havonta csak néhány megrendelésük van. „Naponta körülbelül 20 és 50 között van a hátizsákos küldemények száma, és 80-160 teherbiciklis feladat van. De volt már olyan extrém eset is, amikor több mint 300 küldeményt kézbesítettünk egy nap alatt” – büszkélkedik Ruff.

 

Az, hogy viszonylag rövid idő alatt kapósak lettek, megmutatkozik a forgalom felfutásában is. A cég 2012-ben 80 ezer, két éve 110, tavaly pedig szintén 110 ezer eurót (mostani árfolyamon számolva úgy 35 millió forintot) számlázott ki ügyfeleinek. Jelenleg 22 futár dolgozik a cégnél, de ebből jellemzően mindenki félmunkaidőben. A futárok 60-70 százaléka egyetemista vagy frissdiplomás, az átlagéletkor 26 év körül van.

 

 

„Egyelőre nincs annyi megrendelése a cégnek, hogy olyan fizetést adjon munkavállalóinak, amiből meg lehet élni, de ha valaki a szüleivel lakik – s ez itt elég sűrűn előfordul 30-35 éves kor alatt – vagy olyan helyzetben van, hogy nem kell lakást fizetnie, „akkor kajára, piára elég”.

 

Itt a legjobb reklám a „passa parola”

 

„Az elején rengeteget szórólapoztunk a feleségemmel, postaládáról postaládára jártunk” – eleveníti fel Ruff, hogyan próbáltak ügyfeleket szerezni. Aztán egyszer csak a Holland Nagykövetség adott egy 300 címes megrendelést, és minden egyes küldeményükre ráírta a nagykövet, hogy „a csomagot kézbesítő futárok munkájukkal egy kis levegőhöz juttatják a várost”, ezért ajánlja, hogy mások is éljenek a szolgáltatásukkal.

 

Ebben nagyjából ki is merült a cég marketingtevékenysége, hirdetésre sosem költöttek, mindössze egyszer egy rádióban készítettek nekik egy reklámot, amit leadtak napi 4-5 alkalommal egy hónapig, amiért cserébe ingyen szállítottak nekik.

 

„A Facebookon közel két éve nyomulunk, de ott sem költöttünk egy centet sem reklámra. Kisebb-nagyobb rendezvényeket, eseményeket szervezünk, különféle extrém dolgokat, amivel mi is jól szórakozunk, és a figyelmet is felhívjuk magunkra. De itt igazából a legjobb reklám a 'passa parola', amikor az elégedett kliensünk az ő kliensének is ajánl minket” – árulja el Ruff, aki szerint minden városnak megvannak a maga sajátosságai.

 

Korábban, mikor Budapesten dolgozott, sűrűn fordult elő, hogy fogtechnikustól a fogorvoshoz kellett szállítani. Rómában ez nem működik, mert ezek a szakmabeliek egy épületben dolgoznak.

 

 

Armanitól az állami vasúttársaságig

 

„Itt nincs ipar, nincsenek gyárak, vagy ilyesmi. A turizmus, a divat, a filmgyártás és a politika működik, ezek közé vetjük ki a hálót. Például közismert, hogy az olaszok igényesek az öltözködésre. Ennek megfelelően mi is minden évben új egyenruhával jövünk ki, ezáltal fenntartva a figyelmet az emberekben, hogy ne fásuljanak belénk.

 

Az egyik mezünket még Giorgio Armani is megdicsérte, amikor az egyik bulijára 600 meghívót kézbesítettünk ki” – mondja Ruff, és hozzáteszi, hogy egy állami pályázatot is elnyertek, így az olasz állami vasúttársaság is a megrendelőik közé tartozik.

„Olyan is előfordul, hogy a futárnak lakáskulcsot adnak, hogy menjen el az otthon felejtett mobilért, és túrja elő a cuccok közül” – mondja Ruff és hozzáteszi, hogy az olaszok számára nagyon fontosak az emberi kapcsolatok a napi ügyek intézése közben, ezért személyesen is ismerik a futárokat, ezért fontos, hogy ők vidámak és kedvesek legyenek.

 

Ez a mentalitás egyébként a budapesti futároknál is elvárt, Ruffnak volt honnan tanulnia: "a Hajtás Pajtás volt az iskolám, minden, amit tudok, ott tanultam, és a mai napig is tanulok tőlük. Olyan ez, mint amikor a nagytestvér beköti a kisöcsi cipőjét, aki közben aztán szép lassan megtanulja, hogyan kell ezt csinálni."

 

Forrás: www.hvg.hu

 

Ossza meg!

Vissza: Sikersztorik, ötletek
címkék:

Sikersztorik, ötletek

Hiába a bélelt téli cipők, csizmák, neked is fázni szokott a lábad a...

RideAir
Bedtime bedding
Velotrack

Franchise lehetőségek

Egyedi lehetőség: Magyarország legdinamikusabban fejlődő,...

SMART Ingatlan
Creppy palacsintázó
LCF Kids Club Franchise


Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőkézből értesülhessen a legújabb vállalkozás ötletekről!

Szavazás

Melyik a kedvenc rovatod?


Még több szavazás