Online vállalkozás - Hogyan mérlegeljünk egy új weboldal megrendelésekor?

2020. Január 29. Szerda - Adél

A weboldalad szövege Online vállalkozók figyelem! Az 5 legnagyobb hiba, amit weboldal készíttetésnél elkövethetsz.. Külföldi magyarok személyszállítás Drón vagy Quadcopter? Az új őrület!

A weboldalad szövege

Egy modern, leisztult webdesign nem elég a weboldaladra. A szöveg az, ami hozza a bevételt.

Online vállalkozók figyelem!

Online szolgáltatásod van? Egy különleges webshop tulajdonosa vagy? Szeretnéd bemutatni a terméked/szolgáltatásod? Ez most neked szól!

Az 5 legnagyobb hiba, amit weboldal készíttetésnél elkövethetsz..

Elérkeztél arra a pontra, hogy eldöntötted: fent akarsz lenni a neten...  

Külföldi magyarok személyszállítás

Akár ellenzed, akár megérted őket, a külföldön dolgozó magyarok száma növekszik. Nézzük, milyen jellegű vállalkozással tudsz segíteni azoknak, akik arra kényszerülnek, hogy...

Drón vagy Quadcopter? Az új őrület!

Ha olvasol híreket, nézel filmeket, bizonyosan észrevetted, hogy egyre gyakrabban hangzik el a „drone” (drón) kifejezés. Mit is jelent ez pontosan?  

2015.08.06.

Online vállalkozás

Weboldalt készíttetne?

Hogyan mérlegeljünk egy új weboldal megrendelésekor?

  A legtöbb cég, függetlenül a méretétől már rendelkezik weboldallal, vagy legalábbis fontolóra vette már annak szükségességét. Tehát az interneten is adott a konkurencia. Mielőtt belevágnánk az internetes piac meghódításába, mérlegelnünk kell, hogy miben tudunk újat, jobbat nyújtani a látogatóink számára konkurenseink helyett.


 

 

 

 

 

A válasz legtöbbször mindössze annyi, hogy a cég vezető tevékenységeinek kulcsszavaira legyen az első helyezés a Google találati listáján. De pont úgy, ahogyan egy sportolónak is sokat kell dolgoznia, azért, hogy a dobogóra állhasson, pontosan úgy kell a weboldalt is gondozni, úgymond edzeni.

 

Tehát egy weboldal megléte önmagában nem feltétlen jelent minden rekordot megdöntő bevételt. A weboldalon lévő tartalmaknak egyedinek kell lenniük.  Időközönként legyenek frissítve a fent lévő adatok, vagy kerüljenek fel új cikkek, termékek, leírások, beszámolók.

 

Miért fontos a tartalombővítés? Az internetet próbáljuk meg elképzelni, mint egy hatalmas könyvtárat a világ minden pontjáról érkezett könyvekkel. Tegyük fel a példánkban a Google játsza a könyvtáros szerepét, mi pedig weboldal tulajdonosok a könyveket biztosítjuk számára. Mikor egy látogató keres egy könyvet a könyvtároshoz fordul ő pedig bizonyos kategórizálások alapján felajánl nekünk 10 könyvet. Ezek a weboldalak szerepelnek az első találati oldalon. De a látogatóknak sokszor a legkülönfélébb kéréseik támadnak és ekkor már jobban számít, hogy milyen tartalom lapul a könyvekben, hogy a legmegfelelőbbet tudja átadni a könyvtáros.

 

Az esetek többségében olyan könyveket fog ajánlani, melyek vastagok, nagyon sok írással, köztük a  látogató számára fontos adatokkal. Ha nagyon speciális a kérés gyakran kisebb könyvek kerülnek előtérbe, melyek csak egy adott, speciális témát járnak körül.

 

Összefoglalva: Minél több, a weboldal célját és tevékenységét körülíró tartalmat írunk a weboldalra, annál szélesebb körben találják meg a látogatók azt. Minél több szöveg, annál több keresési kifejezés. Ha elég speciális témát választunk, akkor pedig gy kisebb terjedelmű, új weboldal is nagyon gyorsan sikeressé tud válni.

 

Az e-féle tartalmak megírására célszerű szakembert megkérni, mert a weboldalak helyezését nem az határozza meg, hogy mennyire zsúfoljuk tele az írásainkat mindenféle kulcsszavakkal. Az erre szakosodott szakemberek ezeket a szabályokat már jól ismerik és ennek megfelelően fognak tanácsokat adni, vagy megírni a kért tartalmat.

 

A weboldalnak nem bennünket, hanem a látogatókat kell kiszolgálni. Tehát, mind az írások, mind a weboldal megjelenése és szerkezeti felépítése könnyen megérthetőnek és átláthatónak kell lennie. Ezt a felhasználói élményt azzal fogják meghálálni, hogy gyakrabban térnek vissza a weboldalra, ajánlani fogják másoknak, több időt töltenek el rajta. Ezt pedig a Google is támogatni fogja azzal, hogy időről-időre javulni fog a weboldal helyezése.

 

Ha már meg van a koncepció, akkor mérlegelni kell a technikai hátteret. Ma már a weboldalak többsége el van látvaadminisztrációs felülettel, ahol a tartalmakat dinamikusan tudjuk kezelni. Ezeket a weboldalakat nevezik a szakemberek dinamikus weboldalnak, az adminisztrációs rendszert pedig CMS-nek. Ezeknek a rendszereknek az ára nagyon változó. Főleg a rendszer tudása és a speciális igényekre szabott megoldásaik befolyásolják az árképzést.

 

Azért, amikor meghallunk egy magas összeget ne feledjük el, hogy ezek a szakemberek sokat tanultak és dolgoztak azért a tudásért, amit az árképzésük képvisel. Az ő tapasztalatuk és hozzáértésük alapozza meg a weboldal későbbi sikereit. Lehet találkozni pár ezer forintos weboldal és webáruház hirdetésekkel, de őszintén, nem csalóka? Ha meglátna egy 0 km-et futott Mercedes személygépjárművet 10.000 Ft-ért nem merülne fel önben a kérdés, hogy hol az átverés? Az olcsó megoldások sok esetben későbbi, akár sokkal komolyabb kiadásokhoz vezethetnek. Gyakran nem készülnek el ennyiért a weboldalak időben, vagy közel nincsenek az elvárásainkhoz. Van, amin tényleg nem éri meg spórolni.

Miután árfekvésben és tudásban megtaláltuk a megfelelő rendszert és weboldalfejlesztő csapatot, már csak egy tárhelyre lesz szükségünk. Szerencsére a tárhelyszolgáltatók ára is egyre kedvezőbbek számunkra és a választásban segítségünkre a fejlesztő csapat is. Illetve a tárhelyszolgáltatók többségénél megrendelhetjük a weboldalunkhoz szükséges domain nevet is.

 

Hogy is kell ezt elképzelni? A domain név az az a cím, mely azonosítja a weboldalunkat a nagyvilágban, pont mint egy lakkcím, a tárhely pedig az ehhez tartozó lakás.

 

Lássunk egy nagyságrendi árlistát (természetesen ez cégenként és igényenként eltérő lehet):

 

domain: (.hu): bruttó 2.500 – 3.000 Ft / 1-2 év
tárhely: (1 Gb – 10 Gb):  2.500 – 25.000 Ft / 1 év
weboldal: 50.000 – 500.000 Ft / egyszeri díj
keresőoptimalizálás, tartalomfejlesztés: változó / folyamatos

 

Forrás: weblapkeszites.hu

 

 

Ossza meg!

Vissza: Online vállalkozás
címkék:

Sikersztorik, ötletek

Hiába a bélelt téli cipők, csizmák, neked is fázni szokott a lábad a...

RideAir
Bedtime bedding
Velotrack

Franchise lehetőségek

Egyedi lehetőség: Magyarország legdinamikusabban fejlődő,...

SMART Ingatlan
Creppy palacsintázó
LCF Kids Club Franchise


Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőkézből értesülhessen a legújabb vállalkozás ötletekről!

Szavazás

Melyik a kedvenc rovatod?


Még több szavazás