Magyar sikersztorik: Matyódesign

2020. Január 29. Szerda - Adél

A weboldalad szövege Online vállalkozók figyelem! Az 5 legnagyobb hiba, amit weboldal készíttetésnél elkövethetsz.. Külföldi magyarok személyszállítás Drón vagy Quadcopter? Az új őrület!

A weboldalad szövege

Egy modern, leisztult webdesign nem elég a weboldaladra. A szöveg az, ami hozza a bevételt.

Online vállalkozók figyelem!

Online szolgáltatásod van? Egy különleges webshop tulajdonosa vagy? Szeretnéd bemutatni a terméked/szolgáltatásod? Ez most neked szól!

Az 5 legnagyobb hiba, amit weboldal készíttetésnél elkövethetsz..

Elérkeztél arra a pontra, hogy eldöntötted: fent akarsz lenni a neten...  

Külföldi magyarok személyszállítás

Akár ellenzed, akár megérted őket, a külföldön dolgozó magyarok száma növekszik. Nézzük, milyen jellegű vállalkozással tudsz segíteni azoknak, akik arra kényszerülnek, hogy...

Drón vagy Quadcopter? Az új őrület!

Ha olvasol híreket, nézel filmeket, bizonyosan észrevetted, hogy egyre gyakrabban hangzik el a „drone” (drón) kifejezés. Mit is jelent ez pontosan?  

Matyódesign

Magyar sikersztorik: Matyódesign

Gyerekkoruk helyszínére, egy kelet-magyarországi kis faluba visznek munkát és pénzt a matyodesign alapítói. A hagyományos motívumokkal megálmodott, divatos kiegészítőkből szinte „véletlenül” lett sikeres vállalkozás.            


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pedagógus szüleik a nyolcvanas években döntöttek úgy a pesti életet megelégelve, hogy az északkelet-magyarországi Tardra telepítik a családot. Öt évig – amíg a legidősebb gyermek iskolás nem lett – éltek ott, de azután is minden iskolai szünetet a faluban töltötték a Váczi testvérek.

 

A családi ház és a gyermekkoruk meghatározó része ma is oda köti a matyodesign alapítóit.

 

Gond, ha divat

 

Bár vállalkozói tapasztalata nem volt a Váczi testvéreknek, a lelkesedés hajtotta őket anélkül, hogy biztosan tudták volna, van piaci potenciál az ötletben. Nyolc hónap alatt webboltot fejlesztettek, raktárkészletet építettek, elkészültek az első fotók, és 2011. április elsején elindult a webáruház.

 

Az üzlet gyorsan beindult, a kezdeti marketingben sokat segített, hogy Rozi férje, a Katona József színház színésze, Nagy Ervin és kollégája, Pálmai Anna színésznő örömmel adta arcát a márkához.

 

Az első hónapokban még a hálószobai szekrény aljából teljesítették a rendeléseket, fél évvel később már betársultak egy üzlethelyiség felébe, újabb hat hónap elteltével pedig saját bemutatótermet nyitottak.

 

A fizikai jelenlétre szükség volt, a ruhaiparban csak néhány kivételes esetben bíznak a vásárlók próba nélkül az áruban.

 

 

A folyamatos fejlődéshez tehermentesíteni kellett a korábban mindent intéző alapító testvérpárt. Az átalakított működés része, hogy viszonteladókra építik az értékesítést.
 
 
A saját bemutatóterem üzemeltetését is kiadták, és tíz más üzletben is jelen vannak a termékek.
 
 
A terv, hogy húsz partner tartsa raktáron a teljes kollekciót, további tizenöt pedig a kiegészítőket forgalmazza.
 
 
Alapvető gond viszont, hogy a hatalmas raktárkészlet a termék jellegéből adódóan itt elengedhetetlen, ugyanis, ha valami nincs készen, a kézi előállítás miatt legalább két-három hetet kell rá várni.
 
 
Mivel a viszonteladók mind bizományos értékesítési rendszerben dolgoznak, viszonylag nagy „anyagi rést” kell áthidalnia a vállalkozásnak.
 
 
Az árat is kénytelenek voltak lejjebb vinni az induláshoz képest, itthon nem lehetett többet kérni. Pedig Rozi szerint a befektetett munkához képest túlságosan olcsóak a termékek.
 
 
A márka célcsoportja a fiatal, városi magas státuszú nők és azok a turisták, akik valami igazán egyedi szuvenírre vágynak.
 
 

– A külföldiek meggyőzésében már tíz pontból négyet ér az, hogy társadalmi vállalkozásként működünk. A magyarok viszont egyelőre azt sem tudják, hogy ez mit jelent.

 
 
Bár Rozi szerint valószínűleg a matyodesign egyike a legsikeresebben működő társadalmi vállalkozásoknak ma Magyarországon, mégis még mindig inkább szerelem ez, mint a meggazdagodáshoz vezető út.
 
 
Ha viszont a tervezett hazai terjeszkedés után elindulnak a külpiacok felé, még bármi lehetséges.
 
 
Forrás: piacesprofit.hu
 

 

Ossza meg!

Vissza: Sikersztorik, ötletek
címkék:

Sikersztorik, ötletek

Hiába a bélelt téli cipők, csizmák, neked is fázni szokott a lábad a...

RideAir
Bedtime bedding
Velotrack

Franchise lehetőségek

Egyedi lehetőség: Magyarország legdinamikusabban fejlődő,...

SMART Ingatlan
Creppy palacsintázó
LCF Kids Club Franchise


Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőkézből értesülhessen a legújabb vállalkozás ötletekről!

Szavazás

Melyik a kedvenc rovatod?


Még több szavazás